برای استفاده از انواع سوهان ناخن ابتدا به نکات زیر دقت کنید.

هر آنچه می خواهید درباره ی سوهان برقی ناخن بدانید

 

سوهان برقی ناخن یکی از دستگاه ها یا وسایلی است که بسیاری از مراکز انجام سرویس های ناخن از آن به خوبی و با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی استفاده می کنند و این وسیله به آن ها کمک می کند که خدمات خود را با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری ارائه نمایند و رضایت خاطر مشتریان خود را به میزان قابل توجهی جلب نمایند. ما با پایین آوردن قیمت سوهان ناخن برقی تا حد ممکن و تلاش برای فروش سوهان برقی ناخن با کیفیت یا به عبارتی بهترین سوهان ناخن تلاش نموده ایم تا بهترین خدمات را به سرویسکاران گرامی ناخن ارائه دهیم. شما با مطالعه ی این مطلب می توانید با ویژگی ها و کاربردهای متعدد سوهان های برقی ناخن آشنا شوید با اطلاع از قیمت سوهان برقی ناخن و شرایط خرید آن به راحتی اقدام به خرید و تهیه ی این وسیله ی کاربردی نمایید.

دستگاه سوهان برقی ناخن چیست؟

یک دستگاه سوهان ناخن برقی یا « Nail electric file » که در زبان انگلیسی اصطلاحا « Nail drill » نیز نامیده می شود، وسیله ای است که سرویسکاران یا تکنسین های  ناخن برای بهبود کیفیت، بالاتر بردن سرعت و تسهیل برخی سرویس های ناخن از آن استفاده می کنند. سوهان برقی این اجازه را به تکنسین های ناخن می دهد که قسمت هایی از ناخن را که به راحتی در دسترس نیستند سوهان بکشند یا پرداخت نمایند؛ مثلا قسمت های زیرین یک ناخن مصنوعی که به تازگی کاشته شده است.

سوهان برقی این امکان را برای تکنسین ها فراهم می کند که روش های کاری خود و یا روش های پرداخت ناخن ها را بهبود بخشند و این مسئله از طریق فراهم شدن امکان شکل دهی سریع تر ناخن ها، انجام بکفیل های حرفه ای تر و با کیفیت تر و ترمیم جزئی و با دقت قسمت های آسیب دیده ی ناخن های طبیعی و مصنوعی ممکن می شود.

ترجیحا برای رعایت ایمنی، استفاده از سوهان برقی ناخن باید توسط تکنسین های دوره دیده و مجرب انجام پذیرد. امروزه تعداد تکنسین هایی که برای انجام اموری مانند کار با اکریلیک یا ترمیم ناخن ها و یا انجام امور مربوط به پدیکور از سوهان برقی ناخن استفاده می کنند رو به افزایش است و تنوع سر سوهان برقی این امکان را برای استفاده کنندگان فراهم می کند که از کاربردهای متنوع این دستگاه بهره ببرند.

( تصویر ۱ )

هنگام خرید سوهان برقی ناخن به چه مواردی باید دقت کرد؟

شما باید به این نکته توجه نمایید که نمی توانید به یک فروشگاه رفته و هر سوهان برقی ناخنی را که می خواهید بدون دقت و حساسیت خریداری نمایید؛ چراکه نکات ایمنی و ویژگی هایی وجود دارند که قبل از نهایی کردن تصمیمتان باید به آن ها توجه نمایید. همیشه این مسئله را مد نظر داشته باشد که هدف شما ارائه ی بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریانتان است و این مهم تنها با استفاده از ابزار و وسایل مناسب قابل دسترسی است.

نکته ی مهم اول این است که در هنگام در دست گرفتن بیت یا ابزار کار سوهان برقی احساس راحتی داشته باشد؛ زیرا شما ساعت های متمادی زیادی باید این وسیله را در دست بگیرید. علاوه بر این دقت نمایید که سرعت چرخش و مدل کار وسیله ثابت باشد و شما هنگام استفاده از آن ویبره یا لرزش زیادی را حس ننمایید. نکته مهم دیگر که باید از آن اطمینان حاصل نمایید این است که وسیله ای که می خرید دارای گارانتی باشد و در صورت خرابی آن بتوانید از خدمات پس از فروش استفاده نمایید.

( تصویر ۲ )

بهداشت و ایمنی، اولویت اول در مورد سوهان ناخن

باور کنید یا نه، بیشتر تکنسین ها گاهی این واقعیت را که سوهانی که از آن استفاده می کنند نیز به اندازه ی دیگر ابزارشان به رعایت بهداشت نیاز دارد، اهمیت نمی دهند. اگر می خواهید که ایمنی مشتریانتان را تضمین نمایید، بعد از هربار استفاده باید سوهان برقی خود را ضدعفونی نمایید. علاوه بر این، انجام این کار چندان نیز وقت گیر نخواهد بود، پس هیچ عذری برای عدم انجام این کار قابل پذیرش نیست.

برای تمیز کردن سر سوهان ناخن باید ابتدا آن را با یک مسواک تمیز کرد و سپس در آب و صابون شست. همچنین استفاده از استون برای رفع تمام آلودگی ها بسیار مثبت می باشد. در کنار موارد مذکور، شما می توانید از پاک کننده هایی که تمامی میکروب ها و باکتری ها را از بین می برند نیز استفاده نمایید و البته بهتر است که قبل از استفاده از این مواد به توصیه های سازنده ی این ابزار که در دفترچه ی آن ثبت شده است توجه نمایید. البته ممکن است که تیغه سوهان شما بعد از چندین بار شست و شو مقداری کند شود که البته با خرید سوهان ناخن با تیغه الماس دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

( تصویر ۳ )

تکنیک هایی برای استفاده حرفه ای از دستگاه سوهان ناخن

یک نکته بسیار عالی در مورد سوهان برقی ناخن این است که این وسیله شما را قادر می سازد تا طراحی و پرداخت و انجام دیگر سرویس های ناخن را در وقت ناچیزی انجام دهید. فرقی نمی کند که بخواهید ناخن های مصنوعی شکسته را ترمیم نمایید یا به ناخن های طبیعی فرم و شکل بدهید، یک سوهان ناخن برقی هواره می تواند بهترین وسیله ی کاربردی شما باشد. برای اینکه دید بهتری از این وسیله داشته باشید در ادامه به توضیح مهم ترین کاربرد های این وسیله می پردازیم.

اگر هنوز در استفاده از سوهان برقی حرفه ای نشده اید، ما چند تکنیک کاربردی را برای شما آماده کرده ایم که به اندازه ی زیادی به شما کمک خواهند کرد. البته دقت نمایید که این ها فقط تعدادی از کاربردهای سوهان های برقی ناخن هستند و شناخت تمامی کاربردها و روش های استفاده زمان زیادی را می طلبد. با این وجود، ما سعی کردیم که مهم ترین کاربرد ها را مطرح نماییم.

( تصویر ۴ )

برای استفاده از انواع سوهان ناخن ابتدا به نکات زیر دقت کنید.

·        از فشار آوردن بیش از حد به سوهان برقی در هنگام تمیز کردن زیر ناخن کاملا خودداری نمایید. زیرا این کار می تواند باعث آسیب رساندن به پوست زیر ناخن و خونریزی شود.

·        به عنوان یک قانون کلی، بهتر است که برای کار روی پوسته قسمت پایه ناخن از سرعت پایین، برای بکفیل و فرم دهی مقعر از سرعت مدیوم یا متوسط و برای شکل دهی سطح ناخن از سرعت زیاد استفاده نمایید. اگر از سرعت پانزده هزار دور بر دقیقه بالاتر بروید، ممکن است که به سختی به ناخن آسیب برسانید.

·        در هنگام کار با سوهان ناخن برقی، هر چند لحظه یک بار ناخنی را که بر روی آن کار می کنید را لمس نمایید زیرا این سوهان ها بر اثر اصطکاک ناخن را گرم می کنند و شما باید برای جلوگیری از سوختن یا احساس درد کردن مشتریان قبل از خیلی داغ شدن ناخن برای چند لحظه دست از کار بردارید.

·        برای اینکه از لرزش ها یا تکان های ناگهانی جلوگیری نمایید، بهتر است که دست مشتری را با دست دیگر خود ثابت نگه دارید.

·        همان طور که فشار زیاد بر سوهان توصیه نمی شود، فشار بیش از حد کم نیز کار شما را دچار مشکل خواهد کرد.

( تصویر ۵ )

برداشتن اکریلیک اضافی با استفاده از سوهان برقی ناخن

وجود اکریلیک زیادی همواره یکی از مواردی است که در ناخن کاری شکایت ها و نارضایتی زیادی در پی دارد و این دلیلی است که باعث می شود برداشتن این مواد با استفاده از سوهان برقی بسیار مفید باشد. شما با استفاده از سری مخروطی و طی مراحل زیر می توانید این مواد را حذف نمایید.

۱٫      قسمت هایی از ماده که به سطح نزدیک تر است را بردارید.

۲٫      تنها از حرکت های آرام چپ و راست استفاده نمایید و در طول انجام کار سوهان را در حالت فلت نگه دارید. وقتی قسمت برجسته ی اکریلیک کنده شد می توانید از حرکات سریع تر برای جدا کردن باقی مانده ها استفاده کنید.

۳٫      اگر در اطراف محل کار یک سایه ی سفید ایجاد شد اصلا نگران نباشید چرا که این سایه زیر اکریلیک دیده نخواهد شد.

( تصویر ۶ )

ترمیم ترک های ناخن، با استفاده از سوهان ناخن برقی

این اصلا غیر طبیعی نیست که گاهی یک ناخن مصنوعی اکریلیکی ترک بخورد و شما می توانید به آسانی و با استفاده از سری « Mini French-filled diamond » سوهان برقی خود و طی مراحل زیر این ترک را ترمیم نمایید.

۱٫      قبل از هرکاری بر روی ناخن، به کار بر روی ترک آن بپردازید چرا که هنوز سطح ناخن صاف و براق است . این دیدن ترک را برای شما آسان می کند.

۲٫      کار بعدی که باید انجام دهید این است که ترک را دریل نمایید. این کار را با سرعت پایین دستگاه یعنی رنج بین دو هزار و پانصد تا شش هزار دور بر دقیقه انجام دهید. دقت کنید که سرعت خیلی پایین ممکن است که بر روی ناخن ایجاد حباب هوا نماید.

۳٫      در مرحله ی آخر باید ماشین را موازی با ناخن نگه دارید و با فشار کافی سوهان را از سمت بیرون به سمت ترک ببرید. دقت نمایید که فقط به مقداری که برای ترمیم ترک نیاز است مواد را بردارید و نه بیشتر.

( تصویر ۷ )

آماده سازی قبل از کاشت ناخن با استفاده از سوهان برقی کاشت ناخن

اگر حتی زمان کوتاهی کاشت ناخن کار کرده باشید، حتما می دانید که آماده سازی قبلی برای کاشت ناخن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که انجام درست این کار می تواند باعث عمر مفید بیشتر ناخن های مصنوعی و همچنین جلوگیری از کنده شدن آن ها شود. برای این کار از انواع سر سوهان برای کاشت ناخن مانند « Fine sanding band/ medium-fine diamond/coarse silicone » استفاده می شود.

برای آماده سازی کاشت ناخن ابتدا پوسته ی قسمت پایه ناخن را برای محافظت از پوست اطراف ناخن به عقب هل دهید. با فشار پایین و سرعت حدود دو هزار دور بر دقیقه کلیه ی قسمت های ناخن را سوهان بکشید و البته دقت نمایید که به ناخن بر اثر دما یا فشار بالا آسیبی نرسد. به پوسته ی قسمت پایه ی ناخن نزدیک تر شوید و تمام پوست های مرده را حذف نمایید. این نکته مهم است که به جای دائما دستکاری کردن دستگاه، دست مشتری را به اقتضای نیاز جابجا نمایید.

( تصویر ۸ )

خرید سوهان برقی برای کار بر روی ناخن های طبیعی

اگر با مهارت کافی و لوازم مناسب به استفاده از سوهان برقی بر روی ناخن های طبیعی بپردازید، این سوهان ها به اندازه ی هر سوهان دیگری ایمن خواهند بود. سری های مناسب  این کار عبارتند از: « Extra-fine diamond /extra-fine sanding band/ silicone »

همانند هر سرویس دیگری، برای حذف پوست های مرده، پوسته ی قسمت پایه ناخن را به آرامی به عقب هل دهید. استفاده از روغن های مخصوص می تواند کار سوهان برقی بر روی ناخن طبیعی را تسهیل نماید. برای کار بر روی ناخن طبیعی باید از سرعت پایین دستگاه یعنی بین دو هزار و پانصد تا شش هزار دور بر دقیقه استفاده نمایید. توجه کنید که در هر حالی باید دستگاه را نسبت به ناخن در حالت فلت نگه دارید و از حرکات افقی برای انجام کار بهره ببرید.

( تصویر ۹ )

بکفیل ناخن با استفاده از سوهان ناخن خوب

همانند هر سرویس دیگری، سوهان برقی انجام بکفیل را نیز بسیار سریع تر و آسان تر می نماید. سری های مناسب برای انجام این کار عبارتند از: « French-filled diamond/carbide straight barrel/specialized backfill »

کلید انجام این سرویس این است که از سطح داخلی ناخن و یک مداد برای کشیدن یک خط خمیده شبیه به یک لبخند استفاده نمایید. البته این روش یک عمل مناسب برای تکنسین های تازه کار است و به آن ها کمک می کند که بفهمند که عمل دریل را چگونه باید انجام دهند.

حالا دیگر می توانید از یک سرعت نسبتا بیشتر استفاده نمایید، به طور جزئی تر می توان گفت سرعتی بین پنج هزار تا نه هزار دور بر دقیقه. حالا باید دست خود را در زاویه تقریبی ده درجه ای نسبت به ناخن نگه دارید تا برش خمیده را انجام دهید. توجه کنید که استفاده از سری الماسی الزامی نیست و می توان از سری های تیز کاربردی نیز برای بکفیل استفاده کرد.

( تصویر ۱۰ )

پرداخت ناخن با استفاده از سوهان برقی خوب

همان طور که حتما حدس می زنید، سوهان برقی می تواند بهترین دوست شما برای به دست آوردن ناخن های صاف و درخشان باشد. برای رسیدن به این هدف باید از سری های « medium barrel/diamond/carbide/extra-fine diamond » استفاده نمایید.

برای پرداخت نیز تکنسین های مبتدی می توانند از روش خط کشیدن بر روی ناخن با یک مداد به عنوان راهنما استفاده کنند. بعد از این که ناخن ها کوتاه شدند، بهتر است برای جلوگیری از لرزش بیشتر به دستگاه فشار بیاوریم. از حرکات افقی استفاده نمایید و فشار را به کلیه قسمت های ناخن وارد نمایید تا بتوانید به آن شکل بدهید. سرعت دستگاه را بین پنج هزار تا دوازده هزار دور بر دقیقه قرار دهید و توجه نمایید که سری دستگاه باید به راحتی بر روی ناخن مشتری جابجا شود. همیشه به یاد داشته باشد که سوهان را موازی با ناخن نگه دارید و برای رسیدن به پوزیشن مناسب دست مشتری را جابجا نمایید. زمانی هم که به پوسته قسمت پایه ناخن می رسید سرعت دستگاه را پایین بیاورید. حال تنها کاری که باید انجام دهید صاف کردن سطح ناخن و برق انداختن آن با استفاده از روغن مخصوص است.

( تصویر ۱۱ )

بهترین مارک سوهان برقی ناخن

اگر بخواهیم در بازارهای جهانی به دنبال بهترین برندهای سوهان برقی ناخن بگردیم به اسم های مختلفی بر می خوریم. مثلا بهترین سوهان ناخن برقی برای افراد مبتدی از برند مای مانیکوریست ( My Manicurist ) شناخته می شود. این سوهان نه تنها بر روی ناخن های مصنوعی بلکه بر روی ناخن های طبیعی نیز امکان کار دارد و علاوه بر آماده سازی ناخن امکان برداشت پوسته قسمت پایه ناخن را نیز دارد.

برند بعدی معرف تولید کننده ی سوهان ناخن برقی برند فنسی ( Fancii ) است که سوهان های حرفه ای مخصوص مانیکور و پدیکور تولید می نماید. علاوه بر این سوهان این برند با استفاده از باتری کار می کند که آن را قابل جابجایی می سازد. برند مورپیلوت ( Morpilot ) نیز سوهان های ناخن برقی بسیار زیبایی تولید می نماید و می توان در کنار برندهای دیگری همچون پیورنیلز ( Purenails )، دکتر هیز ( Dr.Heinz ) و پینوکیو ( Pinkiou ) به آن اشاره کرد.

( تصویر ۱۲ )

قیمت دستگاه سوهان برقی ناخن

بسته به ویژگی ها و کاربری که از یک سوهان ناخن برقی انتظار دارید قیمت آن متفاوت خواهد بود. در واقع قیمت سوهان ناخن اصلی ترین آیتم در انتخاب یک سوهان مناسب نیست و قبل از آن باید به کاربردها و ویژگی های این وسیله توجه نمود. سری های این وسیله در بازارهای کشور ما قیمتی حدود پنجاه هزار تومن با بالا دارند و خود این سوهان ها نیز از پایین ترین قیمت حدود دویست هزار تومن تا دستگاه های حرفه ای چند میلیونی در دسترس هستند.

( تصویر ۱۳ )

خرید انواع سوهان برقی ناخن

اگر قصد خرید یک دستگاه سوهان ناخن برقی را دارید حتما مطمئن شوید که این دستگاه کیفیت مدنظر شما را داراست و نیازهایتان را پاسخ می دهد. قسمت های مختلف یک دستگاه با کیفیت نباید لرزش زیادی داشته باشد و در عین حال باید توان قدرتی کافی برای کار را داشته باشد. همچنین لازم است که پس از مطالعه ی راهنمای فروش و اطمینان از وجود خدمات پس از فروش و تضمین اصالت کالا اقدام به خرید این وسیله از فروشگاه های حضوری یا اینترنتی معتبر که خدمات مناسب و فراگیری ارائه می کنند بنمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *