خواص دارویی دمنوش زنجبیل مهرگیاه

دمنوش زنجبیل مهرگیاه یک دم نوش گرم و آرام

 

شرکت مهرگیاه تولید کننده انواع دمنوش ها، این بار به معرفی دمنوش زنجبیل مهرگیاه یکی از محصولات پر طرفدار خود می پردازد. دمنوش های گیاهی یکی از نوشیدنی های گرمی هستند که امروزه به خاطر خواصی که دارند محبوب شده اند. عمده خواص دمنوش ها، درمانی است و دمنوش زنجبیل مهرگیاه یکی از نوشیدنی ها با طبع گرم این گروه است که خواص فوق العاده ای را برای مصرف کننده به همراه دارد. در ادامه بیشتر با این دمنوش معجزه گر آشنا می شویم.

آشنایی با زنجبیل

زنجبیل یا زنجفیل یکی از گیاهانی است که به صورت ادویه بیشتر مورد استفاده قرار می دهیم. زنجبیل گیاهی است که خاستگاه و اصالت آن به کشورهای چین و هند بر می گردد و قدمتی بیش از ۴۰۰۰ سال دارد و طعم تند و بوی مطبوع آن بسیار مورد توجه مردمان این کشورها می باشد. جالب است بدانید که این گیاه در ایران با نام ژنگویر یا شنگویر شناخته می شده و به دلیل خواص دارویی که برای آن کشف شده بود، در ایران محبوبیت داشت و ایران را به نوعی می توان دروازه ورود این گیاه اعجاب انگیز به دنیای غرب دانست.

دمنوش زنجبیل مهرگیاه

این گیاه پرخاصیت دارای ۷۰ گونه بومی در آسیای جنوب شرقی است. اما به طور کلی این گیاه بیشتر امروزه در مناطق استوایی کشت می شود. شاید تصور شود که زنجبیل ریشه گیاهی با این نام است؛ اما در واقع ساقه متورم شده گیاه زنجبیل است. این گیاه را می توان به صورت پودر خشک و یا تازه در پخت و پز و یا درمان استفاده کرد. امروزه برای اثر بخشی بیشتر این گیاه در حوزه درمان، آن را به صورت دمنوش می توان مصرف کرد که شرایط تهیه خاص خود را دارد. از این رو برای نوشیدن یکی دمنوش پرخاصیت اما راحت دمنوش زنجبیل مهرگیاه را پیشنهاد می دهیم.

خواص دارویی دمنوش زنجبیل مهرگیاه

گیاه زنجبیل را شاید بتوان از آن دسته گیاهانی دانست که اگر روزانه به میزان مناسب استفاده شود دیگر نیازمند به استفاده از دارویی نخواهیم بود. اما این خاصیت را نیز دارد که در صورتی که مشکلی برایمان پیش بیاید مخصوصا مشکلات مربوط به معده، این گیاه و مصرف دمنوش آن درمانگر است. دمنوش زنجبیل مهرگیاه دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد نفخ و بادشکن است و تسکین دهنده مشکلات گوارشی نیز می باشد. از این رو تقویت کننده و برطرف کننده مشکلات معده است و با مطالعاتی که اخیرا انجام شده این گیاه در درمان زخم معده موثر است.

این گیاه همانطور که گفته شد دارای طبع گرمی است، از این رو مصرف آن به صورت دمنوش، باعث بالا رفتن دمای بدن و افزایش متابولیسم می شود و از طریق تعریق، مواد زائد بدن دفع می شود و به این ترتیب به سلامت عمومی بدن کمک می کند. همچنین اگر در دوران سرماخوردگی دچار گلو درد شدید، مصرف دمنوش زنجبیل مهرگیاه را فراموش نکنید که بعد از چند نوبت مصرف، موجب برطرف شدن و تسکین درد گلو خواهد شد. همچنین مصرف زنجبیل و دمنوش زنجبیل مهرگیاه برای خانم هایی که دچار بی نظمی و عقب افتادگی در دوران عادت ماهانه خود هستند، توصیه می شود. همچنین برای خانم های بارداری که دچار تهوع صبحگاهی هستند با تجویز و کنترل پزشک توصیه می شود.

از خواص دیگری که میتوان برای گیاه زنجبیل معرفی کرد این است که زمانی در مسافرت هستید یا در شرایط و مکان معمول در صورتی که دچار تهوع و استفراغ و سرگیجه شدید مصرف زنجبیل بسیار موثر است. فراموش نکنید که میزان مجاز مصرف روزانه زنجبیل ۳ گرم می باشد که می توان در ۲ تا ۳ نوبت در روز مصرف شود.

آیا زنجبیل برای برخی ممنوعیت مصرف دارد؟

از آنجایی که انجمن فرآورده های گیاهان دارویی آمریکا، زنجبیل تازه را از نظر سلامتی و بی خطرترین گیاهان در درجه اول و نمونه خشک آن را در درجه دوم قرار داده است، با این حال باید در مصرف آن مراعات کرد و به میزان مجاز مصرف شود. افرادی که دارای سنگ صفرا هستند از مصرف زنجبیل چه به صورت تازه، یا خشک، یا حتی دمنوش باید خودداری کنند. از طرفی همانطور که گفته شد چون باعث افزایش دمای بدن می شود برای افرادی که دچار گرمازدگی می شوند توصیه نمی شود. از این رو در فصل گرما در استفاده از گیاه زنجبیل حد تعادل را مراعات باید کرد. اگر داروهایی مصرف می کنید که از سیر تهیه شده است و یا داروهای ضد انعقادی، حتما با پزشک خود در مورد مصرف زنجبیل مشورت کنید. هر چند گزارشی مبنی بر تداخل دارویی دیده نشده است، اما همواره جانب احتیاط را در نظر داشته باشید.

تصویر شماره ۴

چگونه یک دمنوش زنجبیل با کیفیت خریداری کنیم؟

در صورتی که قصد تهیه دمنوش زنجبیل را دارید می توانید گیاه تازه یا پودر زنجبیل را خریداری کرده و خود اقدام به تهیه دمنوش کنید. اما گروه تولیدی مهر گیاه برای رفاه حال شما با استفاده از بهترین و تازه ترین گیاه زنجبیل و یا استفاده از دستگاه های پیشرفته و تمام اتوماتیک همراه با تیم متخصص تغذیه دمنوش زنجبیل مهرگیاه را به صورت بسته های آماده تهیه کرده است. شما می توانید برای خرید دمنوش زنجبیل مهرگیاه یا مطلع شدن از قیمت دمنوش زنجبیل مهرگیاه به وب سایت این شرکت مراجعه کنید و خرید خود را از طریق بخش فروش این مجموعه انجام دهید و یا می توانید خرید خود را از فروشگاه های مجاز که مجوز فروش دمنوش زنجبیل مهرگیاه را دارند، چه در بستر اینترنت و چه در سطح شهر انجام دهید و این نوشیدنی را تهیه و میل نمایید. گروه تولید مهرگیاه برای اینکه از نوشیدن این دمنوش فوق العاده لذت بیشتری ببرید، مصرف دمنوش زنجبیل را با عسل و لیموی تازه توصیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *