خرید کتاب آموزش خیاطی با الگو خانم سیما عمرانی

در مورد الگو ها و آموزش خیاطی با الگو

 

در حال حاضر همه ی جهان کتاب آموزش خیاطی با الگو را یک شغل می دانند و در هر کشوری افرادی به آن مشغول می باشند و این را باید گفت که خیاطی دارای وسایلی همچون الگو خیاطی و … می باشد که برای یاد گیری، آموزش و یا حتی کار هم بسیار لازم و ضروری می باشد.

 

 

 

 

در مورد کتاب آموزش خیاطی با الگو خانم سشیما عمرانی بیشتر بدانید

در زمان های قدیم برای دوختن لباس ها، پارچه را روی بدن افراد می گذاشتن و با هر فرمی که می خواستند علامت می زدند و بعد از آن شروع به دوختن می کردند و همچنین بعضی از افراد ماهر در این کار با توجه به تجربیشان و بدون تاثیر گیری از الگو خیاطی لباس را برش می زدند و می دوختند که نیاز به چندین بار پرو داشت.

بعد از گذشت سال ها و با پیشرفت علم و فناوری عرصه ی خیاطی هم مورد تحول قرار گرفت به طوری که الگو خیاطی های بسیاری همچون الگو ی گرلاوین، الگو ی فرانسوی، الگو ی ژاپن، الگو ی متریک، الگو ی مولر آلمانی به وجود آمده است.

در زمان های قدیم دو استاد ماهر در فن خیاطی با نام های ویونت و شانل که در با توجه به استعداد هایشان توانستند خط های اندام و بدن را به وجود آورند و باید گفت که این دو استاد و طراح با هم بسیار متفاوت بوده اند ولی مردم آن ها را مخترع اصلی لباس های ساده و راحت می دانند.

همه ی ما می دانیم که پوشیدن لباس یک امر واجب است که در همه ی ادیان توصیه شده است و هرکسی دوست دارد که به ظاهر خود برسد و از بهترین جنس و طرح لباس برای پوشیدن استفاده کند.با استفاده از کتاب آموزش خیاطی با الگو می توانید مهارت خود در این رشته را به میزان قابل توجهی بالا ببرید.

لباس ها و پوشاک باید طرح ها، مدل ها و رنگ های بسیار زیبا و خلاقانه ای داشته باشد و همچنین باید دقت کرد که این لباس با سلیقه ی شما هم خوانی داشته باشد.

به وجود آمدن پوشاک و لباس ها به صورت تصادفی نبوده است و در پشت آن ها تصورات و فکر های زیادی وجود داشته است که این تصورات و فکر ها بسته به نیاز های مادی، معنوی و اقلیمی تغییر می کند و در ابتدا هم همین نیازها باعث شکل گیری و تحول شده اند.

در زمان های قدیم پوشاک ها جلوه ای ساده و بی آلایش داشته اند اما در حال حاضر این پوشاک ها به شکلی پر زرق و برق در آمده اند.

در حالت کلی هدف از تولید لباس و پوشاک رفع یک نیاز مهم از جامعه بوده است که که در حال حاضر در انواع و شکل های مختلفی عرضه می شود.

 

 

آموزش خیاطی

معمولا همه ی افرادی که برای خیاطی کلاس آموزشی می گذارند به دنبال دستیابی به هدفی هستند که آن آموزش به هنرجویان علاقه مند به این کار می باشند.

آموزش هایی که در کلاس های خیاطی داده می شود همان مهارت های لازم برای خیاطی است که شامل خیاطی از روی الگو، برش دادن پارچه ها توسط الگو، دوختن برش های پارچه ها و درست کردن یک لباس با فرم های دلخواه می باشد.

هدف اصلی از برپایی دور های کتاب آموزش خیاطی با الگو ، آموزش به هنرجویان علاقه مند به خیاطی می باشند و دوست دارند که در آینده به شغل خیاطی بپردازند و مشغول به کار در همین زمینه شوند.

تصویر شماره ۲

تاریخچه الگو خیاطی

معمولا برای تهیه ی هر چیزی به یک الگو نیاز هست که خیاطی هم از این قانون پیروی می کند و یکی از اصلی ترین گام ها در خیاطی و طراحی لباس استفاده از الگو خیاطی می باشد.

در معنای واقعی کلمه الگو خیاطی شامل طراحی و ساخت قالب هایی برای تولید، دوخت و تهیه ی انواع لباس ها و دیگر صنایع دستی می باشد.

الگو خیاطی معمولا از تکه های پارچه ساخته شده اند که به آن ها را برای تهیه لباس روی پارچه می گذارند و مانند آن را روی پارچه به وجود می آورند.

الگو خیاطی هم توسط افراد در خانه ها تهیه می شود و هم در کارخانه ها و در ابعاد مشخص برای دوخت لباس ها با سایز های متفاوت می باشد.

در جهان امروز طراحی الگو خیاطی یک هنر محسوب می شود که شامل شکل دهی به یک پارچه برای مطابق شدن با بدن انسان می باشد و کسانی که الگو خیاطی را می سازند مانند یک مجرای ارتباطی بین طراح و خیاط می باشند.

تصویر شماره ۳

روش های طراحی الگو خیاطی

۱٫ درافتینگ

در این روش باید اندازه های فرد را از طریق سایز خود فرد و یا اندازه دقیق لباس های فرد بگیریم.

اندازه هایی را که گرفتیم بر روی کاغذ یادداشت می کنیم و با توجه به این اندازه ها بر روی کاغذ الگو خیاطی را می کشیم.

در اصل باید گفت که درافتینگ برای ساخت الگوی اصلی و پایه ی لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

۲٫ دراپینگ

در این روش ساخت و طراحی الگو خیاطی باید قطعات پارچه را بر روی مانکن به هم متصل نمایید و با یک تصور و داشتن ذهن خلاق می توانید الگو ی طرح سه بعدی آن را به وجود آورید.

معمولا روش دراپینگ به صورت قالب بدن مانکن طراحی می شود و به همین خاطر است که همخوانی بیشتری نسبت به بدن شما دارد ولی باید گفت که این روش زمان و هزینه ی زیادی را هم می خواهد.

برای طراحی الگو خیاطی از روش دراپینگ هم می توان از مانکن و هم بدن شخص استفاده کرد.

۳٫ الگو سازی مسطح

در این روش ما سعی می کنیم کاری را انجام دهیم که لباس تناسب و مطابقت بیشتری با بدن افراد داشته باشد.

تهیه ی الگو خیاطی در این روش برای مبنای اندازه های گرفته شده از فرد می باشد.

با تغییر مد ها در جهان امروز الگو های خیاطی در حال دگرگونی است و الگو های دراپینگ و الگو سازی مسطح معمولا توسط کامپیوتر طراحی می شوند.

تصویر شماره ۴

کتاب آموزش خیاطی با الگو

همان طور که گفته شد خیاطی در جهان امروز یک شغل به حساب می آید و این شغل هم نیازمند الگو خیاطی می باشد.

افرادی که به این کار علاقه مند هستند به دنبال روش هایی برای یاد گیری این حرفه می کنند که یکی از این روش ها تهیه و خرید کتاب آموزش خیاطی با الگو می باشد.

افراد علاقه مند می توانند این کتاب را از کتاب فروشی های معتبر سطح شهر خود و یا از سایت های مربوطه خریداری کنند.

در این کتاب مواردی همچون واحد های اندازه گیری ابعاد و زوایا، تبدیل واحد های اینچی و متری به یکدیگر، مفهوم الگوی اولیه، وسایل تهیه ی الگو ی لباس، اندازه گیری الگو های اولیه، تهیه الگو ی اولیه و … را نام برده و در مورد آن ها توضیحی مختصری نیز داده است.