خرید کتاب آموزش خیاطی بدون الگو خانم سیما عمرانی

کتاب برای اموزش خیاطی بدون الگو توسط خانم سیما عمرانی

 

کتاب آموزش خیاطی بدون الگو  از جمله هنر هایی است که زنان خانه دار و یا شاغل می توانند آن را با کمی تمرین فرا بگیرند و به جای هزینه کردن برای خریدن پوشاک مورد نیاز خود و خانواده با استفاده از هنر خود در هزینه و زمان خود صرفه حویی کنند. از مهم ترین مزایایی که می توان برای خیاطی بدون الگو بیان کرد ساده بودن این روش و همچنین هزینه ی کم و سرعت بالای یادگیری است.

بانوان ایرانی کتاب آموزش خیاطی بدون الگو را از زمان های پیشین آموخته اند و توانسته اند در زمینه های اقتصادی خانواده کمک شایانی برای همسرانشان باشند. در زمان حال  پوشش و آراستگی  هر فرد نشان از نوع فرهنگ ملیت و مذهب میباشد. با استفاده از خیاطی بدون الگو علاوه بر فراهم نمودن احتیاجات خانواده در مبحث اقتصاد هم صرفه جویی قابل توجهی صورت میگیرد.

 

 

 

 

معرفی انواع متد خیاطی در کتاب آموزش خیاطی بدون الگو

متد کتاب خیاطی بدون الگو گرلاوین: از جمله قدیمی ترین متدهای خیاطی میتوان متد گرلاوین را نام بردکه از معایب آن سختی روش و یادگیری دشوار آن میباشد.

متد خیاطی مولر: این متد علی رغم  ساده بودن دارای دقت فراوانی در هنگام تهیه الگوی لباس است که در اکثر موارد نیازی به پرو لباس احساس نمیشود.

متد خیاطی سایزبندی: پایه ی این متد تهیه ی الگو است که باید قبل ازآغاز کردن خیاطی آنرا فراهم کرد و این مسئله از معایب این روش به شمار میرود

متد خیاطی متریک: دقت بالای این متد از جمله مزیت ها و داشتن محاسبات زیاد از معایبش است که خیاطان ترجیح میدهند ازمتدهای دیگر استفاده کنند.

از میان روشهای ذکرشده راحت ترین و دقیق ترین متد روش سایزبندی شناخته شده است.

افرادی که در مراحل اولیه یادگیری کتاب آموزش خیاطی بدون الگو هستند روش خیاطی بدون الگو روشی دشوار و همراه با اشتباهات فراوان خواهد بود زیرا در این روش الگو از قبل آماده نمیشود و مستقیما بر روی پارچه اعمال میشود و الزاما  مهارت و دقت فراوانی را میطلبد.کتاب آموزش خیاطی بدون الگو جهت فراگیری ابتدائی کمک قابل توجهی برای این افراد میباشد.

عکس شماره ۲

مفهوم اساسی کتاب خیاطی بدون الگو توسط خانم عمرانی

آشنایی با کار خیاطی بدون الگو و استفاده ی درست از ابزار و وسایل و پیاده نمودن الگوی مناسب و در نهایت دوخت تمیز وبا ظرافت بالا از مهم ترین  اصول این نوع خیاطی  شناخته شده است. با توجه به این مطلب کسی که قادر باشد با به کارگیری ابزار ابتدایی به بهترین نحو  لباسی مناسب از طرح خواسته شده تهیه کند خیاط نامیده میشود.

اختراع چرخ خیاطی

تامیس سنت اهل انگلستان اولین کسی است که ساختن چرخ خیاطی به ذهنش خطور کرد . با این حال نخستین  چرخ خیاطی قابل استفاده به دست شخصی به نام  الیاس هاو ساخته شد .

وسایل موردنیاز  خیاطی درهنگام آموزش خیاطی بدون الگو

میز کار :محدوده بلندای این میز ۹۰-۱۱۰ سانتیمتر میباشد و همچنین در حین انجام کار نباید مزاحمت و یا اشکالی ایجاد کند.

ابزار سنجش: از جمله آن ها میتوان به خط کش ساده  گونیا خط کش تی و پیستوله اشاره کرد.که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

وسایل دوخت اولیه: سوزن گلدوزی سوزن ته گرد جهت تهیه الگو و همینطور سوزن دوخت معمولی با ضخامتهای گوناگون جزو اساسی ترین وسایل اولیه دوخت هستند.
قیچی : از ضروری ترین وسایل کتاب خیاطی بدون الگو است که بدون آن انجام این کارغیر ممکن میباشد.
بشکاف : که جهت شکافتن قسمت های دوخته شده دارای ایراد مورد استفاده قرار میگیرد..
نخ : با توجه به نوع آن میتوان به نخ کوک نخ پلی استر و نخ ابریشمی اشاره کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده ابزار دیگری همچون چسب جالباسی لایی و … مورد نیاز میباشد.

چرخ خیاطی

عکس شماره ۳
انواع چرخ خیاطی

از جمله ی آن هامیتوان چرخ خیاطی دستی چرخ خیاطی الکتریکی ساده چرخ خیاطی صنعتی و چرخ خیاطی راسته دوزی  را نام برد.که در ادامه به معرفی مختصری هر کدام از آن ها میپردازیم.

چرخ خیاطی دستی: معمولی ترین و در دسترس ترین نوع چرخ خیاطی است که امروزه درخانه هر ایرانی یافت میشود.
چرخ خیاطی الکتریکی ساده :نوع پیشرفته تری از چرخ خیاطی دستی است که برای استفاده راحت افراد وسایلی بر روی آن ها تعبیه شده است.
چرخ خیاطی صنعتی :از تنها موارد استفاده چرخ خیاطی صنعتی گستره فعالیت های صنعتی میباشد.
چرخ خیاطی راسته دوزی :جهت تهیه راسته دوزی به کار میرود.

خیاط در کتاب خیاطی بدون الگو بدون الگو باید تسلط و آگاهی کامل بر دسته بندی پارچه ها و مهارت لازم جهت انجام این کار باشد تا لباس دوخته شده دارای کمترین نقص باشد. همچنین از دیگر عوامل موردنیاز و موفقیت آمیز کار خیاطی بدون الگو ابتکار تجربه علاقه  دقت بالا و داشتن حوصله فراوان هستند.

 افراد مناسب شغل کتاب آموزش خیاطی بدون الگو

از مهم ترین مشخصه های این افراد صبر و حوصله زیاد دقیق بودن مسئولیت پذیری و  وقت شناسی رامیتوان نام برد. ناگفته نماند که اولین و کلیدی ترین نکته در موفقیت این افراد علاقه و اشتیاق برای یادگیری میباشد.

عکس شماره۴

درپایان قابل ذکر است که  زنان خانه دار با کمی تلاش به راحتی میتوانند از این آموزش ها بهره برده و علاوه بر سرگرمی دوش به دوش همسرانشان در موارد اقتصادی همسرانشان را مساعدت کرده و در تامین مخارج زندگی کمک حال خود و خانواده باشند.

در این راستا کتاب خیاطی بدون الگو متعددی جهت یادگیری شما عزیزان علاقمند به این هنر نگارش شده است.